Returrätt (Gratis returer inom Sverige.)

Som privatperson har du enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning (gäller ej företag och gäller ej specialbeställda storlekar). Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt via e-mail, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se.

Vid ånger, vänligen maila Trendcarpet.se på i[email protected] Uppge namn och order-id, så skickar Trendcarpet.se ut returfraktsedel via e-post, som du skriver ut och sätter på förpackningen innan du lämnar tillbaka den på samma utlämningsställe som du hämtade ut varan på. Hela Köpesumman återförs till ditt Visa- eller Mastercard samma dag som vi återfår mattan (generellt sett 1-3 dagar efter sändning). Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag returen är mottagen hos Trendcarpet.

Ångerfristen börjar löpa den dag du mottog varan.

Vid retur skall orginalförpackningen användas. Om varan packas in på annat sätt och av den anledningen skadas under transport kan kunden komma att debiteras för skadorna.

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din ångerrätt kontaktar du oss på telefon: 031-320 22 00.

 

Garanti

Om du som kund kan påvisa att det är fel på varan (t. ex om storlek eller kvalitet inte stämmer överrens med bilden och produktbeskrivningen) har du alltid rätt att åberropa din rätt till reklamation. Garantitiden är 1 år och reklamation skall ske inom skälig tid från det att konsumenten upptäckt eller borde uppräcka felet.

Vid reklamation, vänligen maila Trendcarpet.se på i[email protected] Uppge namn och order-id, så skickar Trendcarpet.se ut returfraktsedel via e-post, som du skriver ut och sätter på förpackningen innan du lämnar tillbaka den på samma utlämningsställe som du hämtade ut varan på.

Hela köpesumman återförs sedan till ditt Visa- eller Mastercard samma dag som vi återfår mattan (generellt sett 1-3 dagar efter sändning). Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag som du reklamerar mattan.

Vid retur skall orginalförpackningen användas. Om varan packas in på annat sätt och av den anledningen skadas under transport kan kunden komma att debiteras för skadorna.

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din reklamationsrätt kontaktar du oss på telefon: 031-320 22 00

 

Mattor

Kundservice

Information

SvenskaNorskSuomiDanskEnglishDeutschDeutsch (Österreich)NederlandsNederlands (België)FrançaisFrançais (Belgique)EspañolItalianoPolskiČeskýEnglish/EUDeutsch (Schweiz)Français (Suisse)Magyar (Hungary)