Cama-Gruppen AB - som driver Trendcarpet.se - är Trygg E-handel-certifierade

av Svensk Distanshandel. Klicka på Trygg E-handel-loggan för att komma till

Trendcarpets Trygg E-handelsida, samt för att läsa mer om vad certifieringen

innebär för dig som kund.

 

Köp- och leveransvillkor

 

Priser

Moms (25%) ingår i priserna som visas på hemsidan.

 

Frakt (Gratis frakt inom Sverige.)

Gratis leverans och gratis retur inom Sverige gäller på Trendcarpet.se, oavsett om du beställer en eller flera mattor.  Inom Sverige skickas din order alltid inom 1 dag från beställningsdatum.

Returrätt (Gratis returer inom Sverige.)

Som privatperson har du enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning (gäller ej företag och gäller ej specialbeställda storlekar). Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt via e-mail, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se.

Vid ånger, vänligen kontakta Trendcarpet.se via vårt kontaktformulär. Uppge namn och order-id, så skickar Trendcarpet.se ut returfraktsedel via e-post, som du skriver ut och sätter på förpackningen innan du lämnar tillbaka den på samma utlämningsställe som du hämtade ut varan på. Hela Köpesumman återförs till ditt Visa- eller Mastercard samma dag som vi återfår mattan (generellt sett 1 dag efter sändning). Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag som Trendcarpet mottar returen.

Ångerfristen börjar löpa den dag du mottog varan.

Vid retur skall orginalförpackningen användas. Om varan packas in på annat sätt och av den anledningen skadas under transport kan kunden komma att debiteras för skadorna.

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din ångerrätt kontaktar du oss på telefon: 031-320 22 00. Telefontid: måndag till fredag, kl 9:00-15:00.

 

Garanti

Om du som kund kan påvisa att det är fel på varan (t. ex om storlek eller kvalitet inte stämmer överrens med bilden och produktbeskrivningen) har du alltid rätt att åberropa din rätt till reklamation. Garantitiden är 1 år och reklamation skall ske inom skälig tid från det att konsumenten upptäckt eller borde upptäcka felet.

Vid reklamation, vänligen kontakta Trendcarpet.se via vårt kontaktformulär. Uppge namn och order-id, så skickar Trendcarpet.se ut returfraktsedel via e-post, som du skriver ut och sätter på förpackningen innan du lämnar tillbaka den på samma utlämningsställe som du hämtade ut varan på.

Hela köpesumman återförs sedan till ditt Visa- eller Mastercard när vi mottagit och hanterat din retur. Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan när Trendcarpet har mottagit returen.

Vid retur skall orginalförpackningen användas. Om varan packas in på annat sätt och av den anledningen skadas under transport kan kunden komma att debiteras för skadorna.

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din reklamationsrätt kontaktar du oss på telefon: 031-320 22 00. Telefontid: måndag till fredag, kl 09:00 och 15:00.

 

Leveranstid  

De allra flesta produkter som du ser på Trendcarpet.se finns i lager och skickas inom 24 timmar. I de fall produkten inte finns på lager, utan är på väg till oss från leverantören, står den exakta leveranstiden för produkten efter “Lagerstatus”, som du hittar mellan priset och köpknappen.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med Schenker AB. Schenker AB kör Er beställda vara till det utlämningsställe som ligger närmast Ert hem. Utlämningsställena är till exempel din närmaste ICA- eller Coopbutik. När Er beställning anländer till utlämningsstället får ni via e-post, post och sms (om ni uppgett mobilnummer vid beställningen) meddelande om att ni kan hämta ut varan. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. För outhämtade paket som går i retur till oss (paketen ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar) debiterar vi kunden 250 SEK för leverans- samt administrationskostnader. I de fall längden på mattan överstiger Schenkers maxgränser kommer er matta att skickas direkt hem till den adress ni angivit vid beställningen.

 

Betalningsalternativ

Kortbetalning

Vi accepterar VISA, Mastercard och American Express. I samarbete med Nets kortbetalningslösning genomförs alla transaktioner enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. All information är krypterad med SSL - 128 bit och har 100 procents säkerhet. Nets har även högsta PCI-certifiering och uppfyller säkerhetskraven för PCI DSS. Pengarna reserveras på ditt konto i 24 timmar från det att Du har lagt din beställning.

Faktura

Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Fakturan skickas till den e-mailadress du anger vid ordern. Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturorna sköts av Klarna AB.

PayPal

PayPal har idag över 150 miljoner användare och är du en av dem kan du handla hos oss med ditt PayPal-konto. Du väljer PayPal som betalningsalternativ i kassan och slussas tryggt vidare till PayPals betalningssida. Om du inte har ett PayPal-konto idag och önskar skaffa ett, kan du läsa mer om hur du går tillväga på www.paypal.se.

 

Mattor

Kundservice

Information

SvenskaNorskSuomiDanskEnglishDeutschDeutsch (Österreich)NederlandsNederlands (België)FrançaisFrançais (Belgique)EspañolItalianoPolskiČeskýEnglish/EUDeutsch (Schweiz)Français (Suisse)Magyar (Hungary)Portuguese (Portugal)