Köp- och leveransvillkor 


Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

Kortbetalning 
Kostnad: 0 kr
Vi accepterar VISA, Mastercard och American Express. 
I samarbete med Certitrade AB:s kortbetalningslösning genomförs alla transaktioner enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. All information är krypterad med SSL - 128 bit och har 100 procents säkerhet. Certitrade AB har även högsta PCI-certifiering och uppfyller säkerhetskraven för PCI DSS. Pengarna reserveras på ditt konto i 24 timmar från det att Du har lagt din beställning.
 

Faktura
Kostnad: 30 kr.
Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Fakturan skickas till den e-mailadress du anger vid ordern. Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturorna sköts av Klarna AB. Vid frågor angående faktureringen är du välkommen att kontakta Klarna AB på 08-120 120 00.

 

PayPal

Kostnad: 0 kr.

PayPal har idag över 150 miljoner användare och är du en av dem kan du handla hos oss med ditt PayPal-konto. Du väljer PayPal som betalningsalternativ i kassan och slussas tryggt vidare till PayPals betalningssida. Om du inte har ett PayPal-konto idag och önskar skaffa ett, kan du läsa mer om hur du går tillväga på www.paypal.se

 

Bankgiroinbetalning
Kostnad: 0 kr
Med bankgiroinbetalning gör du betalningen i förväg till vårt bankgironummer. Önskar du använda dig av detta betalningsalternativ ber vi dig kontakta oss för vidare information.

 

Leveranstid  

Trendcarpet har olika leveranstid för olika produkter och i varje produkttext skriver vi hur lång leveranstiden är för just den produkten. Så här ser leveranstiderna ut för respektive produkter:

 

Kohudar: 1 dag (vid beställning före klockan 12 skickas varan samma dag).

Renskinn: 1 dag (vid beställning före klockan 12 skickas varan samma dag).

Ryamattor: 1-7 dagar

Runda mattor: 1-7 dagar.

Trasmattor: 1-7 dagar.

Plastmattor: 1-14 dagar. 


Leveranssätt
Vi skickar beställningar med Schenker AB. Schenker AB kör Er beställda vara till det utlämningsställe som ligger närmast Ert hem. Utlämningsställena är ICA- eller Konsumbutiker, kiosker och i vissa fall även mackar. När Er beställning anländer till utlämningsstället får ni via e-post, post och sms (om ni uppgett mobilnummer vid beställningen) meddelande om att ni kan hämta ut varan. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. För outhämtade paket som går i retur till oss (paketen ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar) debiterar vi kunden 250 SEK för leverans- samt administrationskostnader.

Frakt
Gratis leverans och gratis retur gäller på Trendcarpet.se, oavsett om du beställer en eller flera mattor. Om man önskar att hämta ut varan/varorna på vårt lager (Sallarängsgatan 3, 431 37 Mölndal) är öppettiderna måndag till fredag 8-17.

 

Reklamation och returrätt
Om du som kund kan påvisa att det är fel på varan (t. ex om storlek eller kvalitet inte stämmer överrens med bilden och produktbeskrivningen) har du alltid rätt att åberropa din rätt till reklamation. Reklamationsrätten i Sverige är 3 år och reklamation skall ske inom skälig tid från det att
konsumenten upptäckt eller borde uppräcka felet.

Vid reklamation, vänligen maila Trendcarpet.se på info@trendcarpet.se. Uppge namn och order-id, så skickar Trendcarpet.se ut returfraktsedel, som du sätter på förpackningen innan du lämnar tillbaka den på samma utlämningsställe som du hämtade ut varan på.

Hela köpesumman återförs sedan till ditt Visa- eller Mastercard samma dag som vi återfår mattan (generellt sett 1 dag efter sändning). Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag som du reklamerar mattan.

Vi följer Allmäna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Varan skickas till:

 

Cama-Gruppen AB
Sallarängsgatan 3
431 37 Mölndal

 

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din reklamationsrätt kontaktar du oss på telefon:

 

031-320 22 00

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning (gäller ej företag och gäller ej specialbeställda storlekar). Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt via e-mail, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se.

Vid ångerrätt skickar du tillbaka varan/varorna på samma sätt som vid reklamation (se ovan). Hela Köpesumman återförs till ditt Visa- eller Mastercard samma dag som vi återfår mattan (generellt sett 1 dag efter sändning). Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag som du meddelar oss att du ämnar utnyttja din ångerrätt.
Ångerfristen börjar löpa den dag du mottog varan.

 

Varan skickas till:

 

Cama-Gruppen AB
Exportgatan 28
422 46 Hisings Backa

 

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din ångerrätt kontaktar du oss på telefon:

 

031-320 22 00

 

Försäljning till minderåriga

Cama-Gruppen AB ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.


Dina Personuppgifter
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Vi skyddar konsumentens personuppgifter från externt intrång och som konsument har du även rätt att:
- Begära ut dina registerade uppgifter.
- Begära att uppgifterna ändras.
- Bägära att uppgifterna raderas.

 

Mattor

Rum

Färg

Storlek

Stil

TC Home

Kundservice

Information

SvenskaNorskSuomiDanskEnglishDeutschDeutsch (Österreich)NederlandsNederlands (België)FrançaisFrançais (Belgique)EspañolItalianoPolskiČeskýEnglish/EUDeutsch (Schweiz)Magyar (Hungary)